1403-07-09 06:22
59
0
91571
رئیس مرکز بهداشت گلستان:

منزلت پیامبران خانواده حفظ شود

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان گفت: سالمند در میان خانواده‌اش همچون پیامبر در میان امت است، سالمندان می‌توانند نقش مهمی در دسترسی عادلانه و توانمندسازی سالمندان داشته باشند.

موسی‌الرضا شبیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی سالمندان با شعار سالمندی فعال، فردایی برای همه اظهار کرد: سالمند در میان خانواده‌اش همچون پیامبر در میان امت است با توجه به افزایش جمعیت سالمندی در کشور، ایجاد و توسعه محیط‌های مناسب سازی شده برای سالمندان می‌تواند نقش مهمی در دسترسی عادلانه و توانمندسازی سالمندان داشته باشد.

وی افزود: ورود به چرخه سالمندی می‌تواند برای بسیاری از سالمندان نیازهای جدیدی را ایجاد کند. دسترسی عادلانه به خدمات در دوران سالمندی به عنوان یک مسئله اجتماعی قابل توجه است.  

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان خاطرنشان کرد: این مفهوم به معنای ایجاد شرایط اجتماعی و اتخاذ نظام‌هایی است که تمام افراد سالمند بدون تبعیض بتوانند به خدمات و مزایای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.  

شبیهی افزود: سالمندان دارای ثروتی فراوان از دانش، تجربه و حکمت هستند که می‌تواند به بهبود جامعه کمک بزرگی کند. آنها زندگی طولانی را تجربه کرده اندو با چالشهای بسیاری روبرو بوده‌اند که باعث شده دیدگاهی منحصر به فرد نسبت به زندگی داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان در پایان گفت: بنابراین با توانمند سازی سالمندان و فعال نگاه داشتن آنان در جامعه، نه تنها از این منبع ارزشمند بهره برداری می‌کنیم بلکه احترام و قدردانی خود را نسبت به آنان نشان می‌دهیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.